dimecres, 10 de març del 2010

Mega-nevada a Catalunya





Bona nit;

Aquest dilluns ha estat especial per a tots, i és que com tothom sap es va produir una tormenta de neu mai vista abans (al menys pels que som "joves") que va afectar a tot Catalunya.

Qui mes qui menys n'ha patit les consequències, i recordarem molt de temps aquesta raresa climatològica per molts anys: on erets tu a la nevada de Març de 2010?

Doncs a un servidor el va agafar treballant a la seva oficina de Sant Cugat. Aquesta població te un micro-clima propens a rebre aquest tipus d'afectació molt abans que en altres zones. I així és com a primera hora la nevada ja era forta. Feia gràcia!!!!. La gent va començar a marxar a migdia, pero jo vaig aguantar (massa) al lloc de treball. A 2/4 de 3 vaig decidir marxar cap a casa en rebre notícies del estat de les carreteres per part de companys, i em vaig veure ficat a la gran ratonera en que es va tornar la C-58. Total: 5 hores d'embus per arribar a casa (nomalment ho faig en 35 minuts). Mai mes apuro tant!!!

I encara sort que vaig acabar sortint de la C-58 i agafant rutes alternatives que tot i el major risc (ja que no duia cadenes), em van permetre anar mes ràpid, ja que sinó potser encara hi seria...

A Cabrils va trigar a nevar. A pocs metres d'alçada respecte al nivell del mar, no va ser fins a migdia que va començar a nevar. I quan ho va fer, ho va fer de valent...tot coincidint amb els moments de màxima intensitat.

Aviat es van acumular gruixos de quasi 10 cms, que pel Maresme és una passada. El Pol i la Claudia van sortir abans de l'escola i s'ho van passar d'allò mes be amb el trineu, tirant-se pel carrer de casa.

Dimarts no hi va haver escola, i els nois van tornar a disfrutar d'un dia de neu, fent ninots, guerres de boles de neu, i altres activitats típiques de l'ocasió. Jo vaig arribar, no sense entrebancs, a la feina...

Avui dimecres ja han anat a escola, per major tanquilitat de la mare....i s'ha restablert la normalitat a Cabrils.

Seguirem la setmana com sino hagués passat res. De moment han anulat l'Enduret de Basella pel estat del terreny, i això vol dir que tots els malalts de gasolina ens trobarem repartits pels circuits de MX per entrenar...perquè ningú vol perdre corda, i s'entrena de valent....encara que tothom ho negui.

Bona setmana, i abrigueu-vos;

Roger