dimarts, 25 d’agost del 2009

Minivert Fontignan - cap de setmana a França

VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=0pRkaav555M

Bona nit;

Aquest cap de setmana hem estat a França, apurant fins a darrera hora les vacances d'estiu. El dijous vam marxar d'hora cap a Ampuriabrava, on l'avi del Pol ens esperava per dur-nos a navegar i a dinar a les cales de Roses, sota un sol d'Agost i amb una mar plana i tranquila.

Divendres pel matí ja vam marxar cap a Frontignan a passar tres dies de sol, platja i Motocross. Ens varem allotjar ben aprop del circuit de La Cible, i vam poder donar una volta al circuit el dissabte per la tarda, després de donar-nos una bona remullada a les platjes de Frontignan-Plage.

La nit de dissabe varem anar a Sete, on es celebrava la festa de Sant Louis: son les festes de Sete, i com atractiu principal hi ha les lluites de barques de pesca, on dos lluitadors es situen en unes tarimes al final de la barca, i armats amb unes llances com les dels cavallers mitjavals, han de fer caure l'oponent. Aquest acte es celebra al canal que creua Sete, i s'hi situen grades i molt il.luminació, per poder gaudir ben còmodament del espectacle.

El circuit estava encalvat en una pedrera, sobre un terreny amb constants desnivells, molts salts llargs i espectaculars, i pedres...moltes pedres.

Sembla extrany que, tot i tractar-se d'una cursa del Campionat de França, el terreny no es trovés ni molt menys tant ben preparat com el que ens deixen al Campionat de Catalunya, ni a les curses del nacional.

El Minivert te 3 categories:

Poussin 65 cc: son pilots de fins a 10-11 anys. Com que no hi ha categoria Inicació, trovem un nivell general baix, en relació al català. La quasi totalitat dels pilots anàven amb KTM. No hi havia kawasaki´s ni suzuki´s. Varem veure córrer una Yamaha 65!!!

Benjamin 85 cc: son pilots de fins a 12 anys. El nivell es bastant alt en linees generals. Predominàven les Yamaha (ben be la meitat dels pilots) i les Suzuki. Hi havia varies KTM i alguna Kawa i Honda 85.

Minimes 85 cc: serien de 12 a 14 anys, o sigui Juvenils i Cadets del Campionat català. El nivell es molt alt. Son pilots que porten molt anys a 85 cc, amb màquines molt preparades. La majoria de montures eren també Yamaha.

Es reparteixen els pilots en 2 grups per categoria, i en cadascuna es disputen 2 mànigues + 1 final per la tarda, on els 15 primers de cada grup la disputen. La puntuació màxima a obtindre es doncs 25+25+25=75 punts.

En quant als pilots, coneixiem alguns d'ells, arran de les participacions al Masterkids, i pel contacte que manté el Pol amb algun. Entre aquests hi havia en Theo Ramos, al que no varem portar massa sort, doncs als entrenaments lliures de diumenge va patir una forta caiguda en sortir per davant en un salt i caient de cara (veure casc), i fent-se força mal en un braç, cosa que el va dur directament al Hospital de Montpeller.

També hi varem trobar l'amic Jeremy Bonin, amb qui el Pol s'havia intercanviat la camiseta durant el Masterkids de 2008. Va córrer a la categoria Poussin, però malhauradament no es va classificar per a final en fer en 17è . La propera vegada anirà millor, segur. Al gener el tindrem entrenant a casa nostra, i l'acompanyarem en aquells dies.

A primera hora vam anar a deixar l'Imma i la Claudia a la platja, i amb el Pol vam anar cap a La Cible disposats a disfrutar de valent. Les curses de diumenge van començar als volts de les 11 h. Constàven de 10 minuts + 2 voltes (12 en Minimes).

Vam passar molta calor, doncs la temperatura ambient al sol superava els 40º. Tot i intentar regar la pista, aviat es feia una polseguera que no es veia a 5 metres, cosa que dificultava enormement la conducció dels pilots.

A la categoria Poussin gran domini (massa) del campió d'enguany, David Herebretau, que treia 7 segons per volta al segon pilot, i 13 al tercer (!!).

El segon millor pilot de la categoria era un nen amb una Metrakit, que anava realment be. La resta de pilots diria que anàven com podien (no massa rapids). Estem convençuts que el Kiku o el Nil serien líders al Campionat Francès actual de la categoria, i unicament els podria posar-los problemes el mencionat David Herebretau (va acabar treient mes d'un minut al segon).

A la categoria Benjamins, grans curses de Thomas Do, que arrivaba segon a la cita final, i que va fer un pilotatge ràpid, agressiu i força espectacular, per acabar enduent-se la cursa i el campionat, per tant sols 2 punts de diferència final. Cal dir que no es descompten curses. Ens va cridar l'atenció el gran nombre de caigudes que es van produir, inusuals a casa nostra.

A la categoria Minimes vam poder veure un pilot que destacava per sobre els altres de forma clara: Nicolas Dercourt (41), que va fer tres males sortides en les mànigues i la final, però que va remuntar en totes elles, enduent-se la cursa i el Campionat de França de la categoria més disputada i amb el nivell mes alt. Llàstima no haver pogut animar al Theo Ramos, al qui desitgem una ràpida recuperació de la seva lesió.

De tota manera l'espectacle el va dona un altre pilot, el Raymond Martel, a qui el Pol coneixia del darrer Masterkids. Animat pels crits del Pol, ens va deleitar amb nombroses plegades, scrubs (no n'havia vist mai de tant ben fets en nens), derrapades,...demostrant el control que te sobre la moto aquest noi de 14 anys. Excel.lent pilot.

Al final es va acumular un endarreriment de mes d'una hora sobre l'horari establert per l'organització. Les curses van acabar a les 7 de la tarda de diumenge, i llavors vam anar a la Platja a buscar a la Imma i la Claudia, i ens vam fer un relaxant bany per treure´ns la pols de tot el dia, i alhora refrescar-nos pel viatge de retorn que ens esperava.

Cap a les 11 de la nit ja erem a casa...no és tant lluny...potser algun dia hauriem de córrer una cursa a França?

Be i fins aquí la crònica del cap de setmana. I diumenge hi ha Cursa Americana a Vidreres...o potser anem a entrenar Motocross...dependrà com sempre del pilot....